onsdag 1 juli 2009

Efter ett par dagar på sjön...

...blir det ganska skönt att få komma i land. Jag har den senaste veckan haft förmånen att både få åka en tur i Stockholms fantastiskt vackra skärgård. Under veckoslutet var jag med min syster och svåger i yttersta skärgården och denna vecka två nätter på Mälarens mörka vatten, med besök i Sigtuna en av Mälarens pärlor, tillsammans med Haase N. Jag är ingen storfiskare även om jag kan tycka det är otroligt avkopplande och lite spännande att fiska. Jag har dock inte haft turen med mig denna vecka och fiskespöet som inhandlades för 149 kr på biltema har inte ännu levererat. Fiske är nturligtvis som golf en renodlad materialsport... Tack Claessons och Hasse N för otroligt sköna och avkopplande dagar. (Tack även Oma och Opa som tar hand om tvillingarna samt Miriam som lät mig åka trots strömavbrott osv...

Nu till helgen skall gamla killgänget träffas och på på Söndag bär det av mot Blekinge...måtte det goda vädret hålla i sig.


En fluga gör ingen sommar...(Sundsgården i dag)


När storfiskarn talar om...(foto Hans Nilsson)


Utanför Sandhamn i lördags....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !

Du, Stefan prövade du att spotta på masken? Sägs att det kan hjälpa...

Njut av den svenska sommaren !!!
Hälsa alla

/Harriet

Stefan Zetterlind sa...

mask?

Ha det skönt du också!

/Stefan