fredag 3 juli 2009

Bluetesarus






Det blev en tygdinosaurie! Tack för alla tips, vi fick många bra idéer och det var svårt att välja hur vi skulle gå tillväga. Vi hittade en stor, billig och bra tygaffär, så det fick avgöra valet. Jag är inte så van vid att sy, men jag tycker vi lyckades riktigt bra. Det som var bra är att Tyra lyckades göra det mesta själv med lite vägledning, förutom att rita själva mönstret och att sy några kritiska sömmar.

Tyra har bestämt att den ska heta Bluetesarus. Nu ska hon bara skriva en beskrivning av hur den ser ut, beter sig, äter, bor m m. På onsdag ska allt vara klart.

4 kommentarer:

pappis sa...

Så häftigt, verkligen ett lysande resultat!!
Kram Pappis

Unknown sa...

Vad du är duktig Tyra!!
Puss och kram från faster.

Lolo sa...

Hej,
Vi tycker att Bluetesarus är jättefin. Vilket jättearbete du har lagt ner Tyra. Erik undrar om det är en nodosarie? men han kan förklara mera då vi träffas.
Kramar från bröderna Granath och Lolo

Anonym sa...

Hej Tyra! Vad fin din dinosaurie blev. Nu blev jag också sugen på att göra en dinosaurie. Jag har bara gjort små djur än så länge, men nu ska jag också sy något större. Hoppas att vi kan ses när du kommer till Sverige! Saknar dig, Tyra!
Grattis till Ivar också som har fyllt 6 år!
Kramar från julia