onsdag 29 juli 2009

Havsluft och reafynd!


Jag har precis kommit hem från en jobbresa till Kapstaden. Trots att det var mörkt när vi kom fram igår och jag satt i ett mötesrum från 8-14, är det helt underbart att komma till Kapstaden. Bergen, havet, ljuset... Jag var tvungen att stanna bilen på vägen till flygplatsen och bara gå ut på stranden, lukta lite på havsluften och se ut över horisonten (även om det var lite disigt).

Barnen har bott hemma hos familjen E. och de verkar också haft det roligt! Tack för hjälpen Peter och Annika!

Jag har sedan länge spanat in ett par lakan och matchande gardiner till Noah och Axels rum, med broderade robottar i gult, rött och blått. Jag har dock inte handlat dessa, eftersom jag tyckte att de var lite i dyraste laget, speciellt eftersom Noah och Axel har väldigt mycket fönster i sitt rum. I helgen såg jag att det var 50% rea i affären, men det hade bara lakanen kvar. Jag frågade expediten om det möjligtvis fanns några gardiner kvar i lagret, varpå expediten ringde runt till varenda affär i Johannesburg/Pretoriatrakten för att få ihop det antalet gardiner jag ville ha. Idag hade de kommit till affären och jag kunde hämta dem på vägen från flygplatsen. Ibland fungerar saker och ting över förväntan även i Afrika!

Inga kommentarer: