torsdag 16 juli 2009

Sjuk..

Ivar och jag har lyckats bli förkylda, så vi är båda hemma idag. Vi lämnade Tyra på skolan i morse och sedan har vi sovit några timmar. Ivar är nu inlindad i filtar och sitter och snörvlar och huttrar framför en film. Det är aldrig kul att bli sjuk, men absolut inte kul när det är kallt. Vi har inte mer än 16-17 grader inomhus och när man är sjuk känns det ännu kallare... Förra helgen var det ganska varmt och vi hoppades att våren var på väg, men den här veckan har det blivit betydligt kallare igen.

Imorgon är det 2 veckor kvar tills vi ska åka hem till Sverige, vilket känns helt underbart! I början när Stefan och twinsen hade åkt till Sverige kändes det som om tiden bara kröp fram, men nu känns det som om tiden går ganska snabbt.

Det är en hel del saker jag vill göra innan vi åker hem, som att göra iordning Noah och Axels rum och att röja i arbetsrummet. Båda dessa rum har varit längst ner på prioriteringsordningen när vi flyttade in i huset, men nu börjar det bli dags att göra något åt saken. Jag tror att jag ska börja med papperhögarna i arbetsrummet. På Tyras skola har de pappers- och burkinsamling på fredagar (annars inte så vanligt i Sydafrika) och när barnen har lämnat in 10 kassar med papper och/eller tomburkar, får de vara civilklädda en dag. Vi har ingen tidningsprenumeration här i Sydafrika, så det är inte helt enkelt att komma upp i dessa 10 kassar (vi har lämnat 3 hitills), men kanske om jag sorterar lite pappershögar, kommer vi lite närmare målet.

Inga kommentarer: