tisdag 17 februari 2009

Pa fredag flyttar vi

Man kan ju tro att vi borde vara inne i en haktisk fas just nu om vi flyttar pa fredag. Vara egna personliga grejer stracker sig till 6 st resvaskor och det grejar vi sjalva. Resten mobler och husgerad som fanns i huset flyttas av en flyttfirma sa vi raknar inte med att det skall vara nagra storre problem.

I helgen besokte vi Rhino Lion Park c:a 45 min bilvag hemmifran. Dar kunde man klappa Gepard vuxen och lejon ungar. Aven tigerungar fanns det eftersom det holl tva tigrar dar. I intradet ingick en ormshow dar de informerade om orar i omradet. Vi sag nagra noshorningar pa avstand men graset var hogt och vi kom inte riktigt nara... Det var verkligen hog tid att vi kom i vag da barnen sa lange talat om att se djuren...

Lite bilder fran parken, Noah och Axel klappar en gepard. "Kossan" pa angen ar en Afrikansk buffel och ar en av de big five. Sedan ser ni en lejonunge som Miriam och Ivar klappade. Sist ar det en noshorning i graset...som knappt syntes. Om man ska aka pa safari ar det egentligen bast att aka augusti till oktober da det ar i slutet av torrperioden och graset ar lagt. Da kommer aven djuren fram till vattenhalen. Bilderna har ar dock ifran ett inhagnat omrade och inte en nationalpark.

Ha det gott
/Stefan

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder, man längtar efter att också få klappa dessa underbara djur. geparden verkar vara tam, eller?? Fick ni även hålla i ormen? Lycka till med flytten,kram martha och börje

Anonym sa...

Heeej!
Va roligt att se/läsa att ni mår bra o är glada. Axel o Noah har ju tidigare pratat om krokodiler, såg ni sådana med? Eller har ni dem i polen med grodorna :-)Här i jkpg har vi riktigt kallt nu men det är ju bara att trycka mössan över öronen o gå ut. Ha`de gott o riktigt roligt.....
Kram Maria "Lunkan" Lundqvist

zetterlinds sa...

Ja geparden var tam. Man fick inte halla ormen sjalv men val klappa den..

Ja det fanns en liten art med krokodiler men jag hoppas att vi kan se riktiga och stora lite senare... Noah var valdigt pa och skulle springa fram till katten :)
/Stefan

Anonym sa...

Hej Kusinerna,
vilket fint lejon det var på bilden. Jag längtar efter en hund. Nu är jag hemma från Florida där jag badade mycket. Det fanns även en väldigt fin lekpark där jag lekte nästan varje dag. Till frukost åt jag pancakes.

Hejdå
Lydia

Äpplet sa...

Hej,hej säger Hojin. Märta hoppas att Ivar mår bra. Vilma undrar vad Ivar har lekt. Ofelia, Emilia och Andrea hoppas också att Ivar har det bra.
Här är fem minus och snö!
Idag har vi varit i en häftig isgrotta. Det var lite kallt, men roligt ändå!

Åsa, Pelle, Jenny, Tomas och alla Äpplebarn.

Anonym sa...

Hej !

Jag kunde ju inte säga hejdå och tack för tiden hos oss innan ni slutade, jag halkade o bröt revben och blev sjukskriven. Att få ta del av Er på detta sätt är fantastiskt. Vad roligt att läsa och se alla bilder.
Den där grodan i poolen... var det karl-Oskar eller ? Axel o Noah ni vet han som kan hoppa 3-4 meter???
På Solen/Humlan rullar det på och locken i Rådhusparken är ännu spännande! Tim tror att det finns maskar som är äckliga under locket.

Hoppas att ni snart får Era saker och att ert nya hus blir bra !!!

Många kramar /Harriet

Anonym sa...

Hej på er!
Vilken fin blogg ni har! Och vilka underbara bilder! Det var Åberg och Gerd som skvallrade om er fina blogg när de var här och hälsade på mig, så jag var tvungen att kika in och säga hej.
Härligt att ni verkar ha det bra med gud vad jag saknar Axel och Noah! De gör sig ofta påminda när jag ser stolarna från er eller teckningarna de gjorde på mig med bebisarna i magen. :)
Vi mår bra och börjar hitta lite rutiner i vardagen, som mest består av mat, bajs och sömnbrist just nu. Men det är trots allt underbart! :) Killarna växer och frodas, tiden går fort så vi passar på att njuta av varje dag.
Ha det superbra och ge Axel och Noah massa kramar från mig!
Mvh Mariette
mariette_karlsson@hotmail.com