fredag 13 februari 2009

Ge mig talamod!

Jag har inte skrivit pa den har bloggen sedan jag kom ner hit till Sydafrika for 3 veckor sedan. Vi har annu inget bredband hemma, men Stefan har varit flitig och bloggat fran gymmet och ett internetcafe.
Det ar jattekul att sa manga verkar ha hittat bloggen och tack till alla som skrivit kommentarer! Det uppskattas verkligen!

Vi flyttar till huset den 20 februari och idag fick jag hyreskontraktet, vilket betyder att vi kan ansoka om bredband. Forhoppningsvis finns det en telefonlina I huset, da ska det ta 3 veckor annars tar det 6 (!) manader. Alternativet ar ett mobilt bredband, som dock ar dyrare och langsammare.

Jag ser verkligen fram emot att fa flytta. Just nu kanns allting sa provisoriskt. Det ska bli kul att kopa lite nya mobler och inreda det nya huset. Huset vi bor i nu ar moblerat och de flesta av dessa mobler (som tillhor mitt foretag) ska flytta med till nya huset. Sedan ska vi fa komplettera och kopa lite nytt, bl a en ny soffgrupp!

Forra veckan traffade jag flyttfirman, fyllde I tulldeklarationen m m. Tyvarr kommer inte vara saker fran Sverige forran i borjan/mitten pa mars. Suck!! Jag saknar mina koksattiraljer och mina recept!

Jag har jobbat drygt 2 veckor nu och det gar ocksa sakta, men sakert framat. Har inte fatt sa mycket konkret att gora an och alla andra verkar valdigt upptagna. Borde jag vara orolig? Kollegorna verkar dock trevliga och arbetstiderna humana. Sitter med en gammal langsam dator, min labtop har inte kommit an…

/ Miriam

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!
Otroligt kul att läsa om ert fantastiska äventyr, som säkert kommer kännas vardag så småningom för er. Här ligger snön vit, vilket vi som gillar skidåkning givetvis inte har något emot. Fast visst ser poolbilderna rätt så trevliga ut också. Jag tar mig friheten att hälsa från man och dotter som sover sött. Hoppas få se bilder på nya huset snart... Stora kramar till er alla! Annette