tisdag 30 augusti 2016

Rio tur och retur

Jag har försökt att öppna ett brasilianskt bankkonto i ca 2,5 veckors tid, men utan ett "Proof of Residence", t ex ett hyreskontrakt, är det ingen bank här i São Paulo som har velat hjälpa mig. Mina svenska kollegor i Rio har en etablerad bankkontakt där, så idag åkte jag till Rio för att öppna ett bankkonto.


Jag tillbringade sammanlagt 6 timmar i Rio, 1,5 timmar på banken, 1 timme i taxi till och från flygplatsen och resten på ett kontor. Tyvärr fick jag därmed inte se och uppleva så mycket av staden, vilket jag verkligen ser fram emot att få göra med familjen. Det var strålande dag i Rio med klarblå himmel, bilden ovan tog jag med mobilen från flygplansfönstret.


Resan var framgångsrik och nu har jag ett brasilianskt bankkonto, kort och tillgång till internetbank! Sakta men säkert går det framåt...



Inga kommentarer: