måndag 27 juni 2011

Flytt!

Efter en helg fylld av barnkalas för Ivar (i fredags eftermiddag), midsommarlunch i lördags, lunch igår hos våra indiska vänner och mycket packande och sorterande däremellan, kom flyttfirman idag för att packa ihop vårt bohag.

Det här inlägget är speciellt tillägnat min mamma, Heide-Martha, som älskar att packa och flytta (not). Hon har varit med ett par gånger själv, men tycker det är lika upplyftande varje gång. Kolla på bilderna, mamma, och njut!


Giraffen Georg packas för hemflytt till familjen Bergengren i Jönköping.
Barnen var mycket ledsna igår när de skulle somna och det var många tårar som fälldes. Jag tror det är först nu de har insett att vi lämnar Sydafrika om ca 2 veckor.
117 kollin blev det till slut (inga möbler). Containern fyllde vi till hälften.

Flyttfirman var färdig vid 16:30 tiden och sedan flyttade vi in på Guest House. Både Stefan och jag känner oss väldigt trötta efter en intensiv helg och dag. Nu ska det bli riktigt skönt med 2 lite lugnare veckor innan vi flyger hem till Sverige.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att ni tar väl hand om Georg ;-) Ni har gjort ett gediget jobb - njut nu in i det sista å hälas alla! Massor av kramar från fam bergengren

Anonym sa...

Ja, ja, min kära Miriam, man känner igen sig allt för väl, spec när jag ser den sista bilden med alla kartonger. Ska inte skriva hur många vi hade. Hoppas att ni får det bra resten av tiden, och att barnen inte blir för ledsna,
Kram mamma Heide-Martha och Opa

Miriam sa...

Mamma, jag vet hur många kartonger ni hade! Men jag ska inte skriva det här.