fredag 15 april 2011

Out of Africa...

Nu åker vi!! Äntligen ska vi ge oss iväg på vårt stora Afrikaäventyr! Vi har "bytt" min Hyundai Tuscon mot denna Hyundai Santa Fe, främst eftersom den har större packutrymme. Bussen lämnar vi hemma eftersom den inte har 4-hjulsdrift. Tyra får åka med familjen Wincent. Vi har fyllt bilen med packning, vatten, kex, juice m m. Idag åker vi till Francistown i Botswana för att i övermorgon åka till Victoriafallen. Så här ser vår resplan ut:

  • Fredag 15/4: Till Francistown, Botswana

  • Lördag 16/4: Francistown till Livingstone, Zambia (Victoriafallen)

  • Söndag 17/4 - Måndag 18/4: Victoriafallen

  • Tisdag 19/4: Till Chobe, Botswana

  • Onsdag 20/4: Chobe

  • Torsdag 21/4: Till Rundu, Namibia

  • Fredag 22/4: Till Etosha, Namibia

  • Lördag 23/4 - Söndag 24/4: Etosha, Namibia

  • Måndag 25/4: Till Swartkopmund, Namibia

  • Tisdag 26/4: Swartkopmund

  • Onsdag 27/4: Till Sossusvlei, Namibia

  • Torsdag 28/4: Sossusvlei

  • Fredag 29/4: Till Fish River Canyon, Namibia

  • Lördag 30/4: Till Upington, Sydafrika

  • Söndag 1/5: Hemresa

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan, hoppas allt är bra idag!

Jag har varit inne på din blogg (zetterlind.blogspot.com) några gånger den senaste tiden och jag måste säga att jag tycker att den är riktigt, riktigt bra.

Jag jobbar själv med en sajt som heter Luftgrop (www.luftgrop.se), där man kan söka efter billiga flygbiljetter och snart även hotell och charterresor.

Siten är 9 år gammal men jag har precis gjort om mer eller mindre allt.
Jag kommer att lägga upp en rubrik på Luftgrop som heter Våra Bloggvänner. Här kommer våra besökare enkelt kunna hitta riktigt bra resebloggar och jag skulle väldigt gärna vilja att du finns med. I utbyte skulle vi vilja ha en länk hos dig i sidfoten eller i menyn.

Det hade varit jätteroligt om vi kunde påbörja ett samarbete, lägg gärna ett mail!

Hittar dock inte några kontaktuppgifter till dig, så du kan väl skicka ett mail till mig på: rasmus.lindstrom@gmail.com


Hälsningar,

Rasmus Lindström
Luftgrop.se

Anonym sa...

Trevlig resa vänner å var rädda om er! Kram m. :-)