tisdag 12 juli 2011

Sista dagen på jobbet


Det värsta med att flytta är alla jobbiga avsked. Vi har de senaste dagarna tagit ganska många avsked, men det är inget man kan vänja sig vid. I söndags var vi hemma hos familjen Engström-Holmström på braii. Vi kommer att sakna dem jättemycket, men hoppas kunna träffa dem i Sverige.

Idag hade jag min sista arbetsdag här i Sydafrika och även min "officiella" avskedsfest. Det var en riktigt trevlig tillställning med några tal och mycket mingel. Förhoppningsvis kommer jag att kunna göra jobbresor till Sydafrika även i fortsättningen och på sätt hålla kontakten med mina kollegor här.

Ett riktigt jobbigt avsked, var när vi åkte förbi Ivars kompis, Shaanthen, och hans familj efter min avskedsfest. Ivar var mycket ledsen över att behöva säga hejdå till sin kompis. Hoppas att Ivar kan hålla kontakten med Shaanthen framöver!
/Miriam

Inga kommentarer: