tisdag 4 augusti 2009

Hemma!

Nu har vi varit hemma i Jönköping ett par dagar. Resan gick bra, även om den var lång. Tyra och Ivar ställde sig upp och skrek ut sin förtjusning i flygplanet när piloten talade om att vi flög över Sverige. De andra passagerarna såg lite förvånat på dem.

Vi har det jätte bra, träffar kompisar och äter mycket god mat! Tyra går på skridskoläger (dagläger) den här veckan, vilket hon gärna ville. Vi skjutsar dit henne på morgonen och hämtar henne på eftermiddagen. Igår var vi på IKEA, åt lunch och köpte lite bl a lite ljus och servetter, som vi ska ha med oss till Sydafrika. Det var många fler saker jag gärna hade handlat på IKEA, men med en maxvikt på 20 kg per person på flyget, blir man lite begränsad.

Jag njuter verkligen av att vara hemma i Sverige igen. Allt är så grönt och vackert och det finns t o m jordgubbar kvar! Det är så mycket jag vill göra nu när jag är hemma, hoppas bara jag hinner med det mesta!

Inga kommentarer: