lördag 29 augusti 2009

Grinda

Efter 3 veckors semester, har jag nu klarat av min första arbetsvecka. Den senaste veckan har jag arbetat på huvudkontoret norr om Stockholm, det känns viktigt att hålla kontakten med kollegorna i Sverige.
Stefan har tagit hand om barnen under dagarna (inte alltid helt enkelt när man bor på hotell) och på kvällarna har vi träffat familj och kompisar. Nu är vi inne på sista helgen hemma i Sverige och i eftermiddags åkte vi ut till Grinda tillsammans med familjen Mårtenson, 4 vuxna och 7 barn. Det fanns några oroväckande moln på himlen när vi tog Vaxholmfärjan från Vaxholm och det blåste en del, men regnet höll sig borta och solen tittade fram istället. Jag hade nästan glömt hur vackert det är ute i Skärgården! Vi åt en god middag på Grinda Värdshus, promenerade lite och jag kan nog konstatera att det var en mycket lyckad eftermiddag i skärgården.

Inga kommentarer: