tisdag 13 januari 2009

Stefan, Tyra och Noah på plats i Sydafrika

I lördags kväll åkte Stefan, Tyra och Noah till Sydafrika. Resan gick över förväntan och alla praktiska detaljer har funkat än så länge. De bor i ett provisoriskt hus, har fått en lånebil, men ännu inget bredband... Därför får jag rapportera lite i deras ställe.

De senaste 2 dagarna har Stefan ägnat åt att besöka Tyras skola, Ivars dagis och handla skoluniform till Tyra. Uniformen innehåller allt från kjol och kavaj till baddräkt och badmössa (!). Imorgon börjar skolan för Tyra, tänk gärna lite extra på henne. Hon var tydligen lite orolig idag när hon insett att hon inte förstår så mycket engelska. Stefan har även börjat sondera husmarknaden och varit på första visningen idag, men det huset tyckte han var för mörkt.

Själv har jag en sista hektisk arbetsvecka. Helst av allt vill jag bara komma ner till Sydafrika, men det är massor som måste göras klart den här veckan.

/ Miriam

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tyra!

Jag saknar er!
Men jag blev glad att höra att du var så duktig i skolan. Jag har försökt att lära mamma att göra "gardinen", du vet vad jag menar. Om det ej funkar så visar jag dig till sommarn.
Hälsa till pappa att jag blev jätteglad att läsa att han tycker om mina Spätzle!
Kram till er tre, Oma