måndag 10 april 2017

Fest och fotbollsfest





I januari hade jag turen att fylla 50 år. Eftersom det var mitt i sommarlovet och vi var på resa blev det ingen fest eller liknande då. Vi beslutade i stället att hålla en fest när vi kom tillbaka till São Paulo. Det var dock svårare att hitta ett datum så att så många som möjligt kunde komma med varför det drog ut på tiden. I lördags var det dock dags och ett 35-tal gäster med barn var med och firade min födelsedag. Bland annat sjöngs födelsedagsvisor på svenska, portugisiska, spanska och belgiska. Jag vill tacka alla som kom och för presenterna som jag fick. De kommer att komma väl till användning!

En present som jag fick var att redan dagen efter få åka i väg och gå på fotboll, något som jag tänkt på länge att komma i väg, men som inte blivit av. Därför fortsatte firandet även på söndagen, så det blev en riktig superhelg! Matchen spelades på Corithians Arena med plats för 48 000, en av de många nybyggda fotbollsanläggningar som byggdes till VM 2014. En fin anläggning med en go stämning. Matchen spelades mellan Corinthians och Botafoga (SP) och slutade med hemmavinst 1-0 efter ett snyggt anfall. Matchen i övrigt var annars lite av en besvikelse där tanke och speltaktik ersattes med egna initiativ och dålig tajming. Någon riktig brassefotboll blev det inte på plan, men det kompenserades med stämningen på läktarna. Det var dock riktigt kul att komma i väg och det blev en trevlig födelsedagspresent som avslutades på restaurang.

Åter igen tack alla som kom på festen och bidrog!






 Någon blev trött tidigt :)

Inte typiskt brasilianska barn...



Vai Corinthians...

Inga kommentarer: