fredag 24 mars 2017

Vardag


Sedan februari månad arbetar jag (Stefan) på heltid men på distans. Just nu håller jag på skriver på en utredning om en nationellt register på trafíkområdet för min arbetsgivare Regeringskansliet. Jag började med att vara nästan hela februari i Sverige. Då startade jag upp projektet som kommer att pågå fram till sommaren. Det är en ovan situtation att sitta hemma och arbeta. Det krävs att man fokuserar och släpper allt vardagspyssel och annat som lockar när man är hemma. Men det är ganska häftigt med teknikutvecklingen som gör att jag kan hålla kontakten med kollegor och myndigheter via nätet. Bara för några år sedan när vi bodde i Sydafrika var det betydligt sämre förutsättningar.

Detta får även bli en liten test på hur detta kommer att fungera. Om det går bra, hoppas jag på att det framöver kan komma fler uppdrag av liknande karaktär.

Men det gäller att passa på att uppleva landet också. Innan jag åker till Sverige i maj har vi flera spännande helgresor att se fram emot. Nu till helgen ska vi ut och rida. Hur det kommer gå är vi fundersamma över eftersom ingen av oss förutom Miriam har någon ridvana alls...


Inga kommentarer: