tisdag 30 maj 2017

Det rullar på

Det har gått tre veckor sedan Stefan åkte till Sverige och jag har klarat av mer än halva tiden som jag ska vara själv med barnen. Vissa dagar är tuffare än andra och speciellt vardagarna är ganska hektiska med matlagning, läxläsning, hundpromenader, matinköp mm; vardag helt enkelt. Avslutningsaktiviteterna duggar tätt just nu och vi har redan klarat av skolkörernas avslutnings-konsert och avslutningsbanketten för de High School elever som deltagit i något skollag. Nu väntar avslutningsceremonier för killarna och Noah och Axel är bjudna till inte mindre än tre respektive fyra kalas och avskedsfester inom loppet av åtta dagar. Tyra är inne i en intensiv prov- och inlämningsperiod just nu. Hon satt och pluggade i princip hela dagen igår och har två tuffa veckor framför sig.
Axel och hans kompis efter skolkörernas avlsutningskonsert


Skolans nya idrottsanläggning invigdes för bara ett par månader sedan och här hölls banketten för att hedra skolans idrottare. Tyra har under året spelat i både basket- och softballaget.


Jag har haft problem med mitt knä ett tag efter att jag trampade snett när vi var i Rio i Nyår. In i det längsta har jag hoppats att jag ska bli bra igen, men insett att det inte kommer bli bättre av sig själv. Sjukvården i Brasilien (i alla fall den privata) är bra och jag genomgått flera undersökningar, samt röntgats och gjort magnetröntgen. Det visar sig att jag har en gammal skada, som visserligen går att operera, men tyvärr lyckas bara ca 60% av operationerna. Läkaren trodde att jag kunde uppnå rätt bra resultat med sjukgymnastik, så nu går jag till sjukgymnasten två gånger i veckan. Som om jag inte hade tillräckligt att göra, men jag har redan blivit bättre och tänker fortsätta tills jag åker till Sverige.

Inga kommentarer: