fredag 25 november 2016

Snart advent

Barnen slutade 12:00 idag eftersom de går i amerikansk skola och det är Thanksgiving. De är lediga imorgon och sedan är det bara knappt 3 veckor kvar innan de har 6 veckors jul- och sommarlov.


Det känns väldigt konstigt att det är 1:a advent på söndag. De flesta hemma i Sverige (om man ska tro FB, Instagram m m) har redan pyntat och bakat. Jag har dock svårt att ta till mig att det snart är adventsdags, vi har inte plockat fram något pynt, druckit glögg eller bakat lussebullar. Det är inte direkt brist på julpynt här i São Paulo, snarare tvärtom, så det är inte det det beror på. Så värst varmt är det inte heller, det är snarare så at vi har undrat över när det äntligen ska bli sommar på riktigt.


 En del julpynt är helt ok


Medans annat inte är lika snyggt...


Less is more???

Jag kommer att åka till Sverige om 1,5 vecka, vilket jag ser mycket fram emot, även om det är en jobbresa. Barnen, som alla längtar hem just nu är självklart besvikna att de inte får följa med. Önskelistan på saker som ska inhandlas i Sverige är låång, vi får väl se hur mycket jag hinner handla och få med mig i resväskan.

Vi kommer att fira jul i Brasilien i år och kommer att använda en del av skollovet till att resa. Pga flytten blev det inte så mycket semester i somras, det ska bli skönt att få vara ledig i januari. 

Inga kommentarer: